Rám

Každá korčuľa má rám, na ktorý sú pripevnené kolieska. Rám je pripevnený k topánke väčšinou dvomi, niekedy tromi skrutkami, alebo je prinitovaný. Skrutky, ktoré pripevňujú  rám k topánke je nutné pravidelne kontrolovať, či nepovoľujú. Najčastejším materiálom na výrobu rámu je hliník, lacnejšie korčule majú rám z kompozitných plastov. Najdrahšie kolieskové korčule majú pretekárske rámy zo zliatiny horčíka alebo z karbónu.

 

Plastové rámy - sú ľahšie a dobre tlmia otrasy prenášaných z nerovností povrchu na nohy. Napriek tomu, že tieto rámy sa používajú pri lacnejších modeloch, tak vykazujú dostatočnú pevnosť. Ťažší korčuliar tieto rámy môže svojou hmotnosťou deformovať.

 

Hliníkové rámy - sú odolnejšie a dobre prenášajú energiu. Oproti plastovým rámom však majú horšie tlmiace vlastnosti. 

 

Karbónové rámy - sú veľmi ľahké, a preto sa používajú na pretekárskych modeloch. Nevýhodou je vysoká cena. 

 

Mnoho výrobcov umiestňuje na rám informáciu o maximálnej veľkosti koliesok, ktoré sa dajú v ráme použiť.

 

Skelet

Materiál a konštrukcia topánky sú podriadené účelu a typu korčuľovania. Topánka by mala byť pohodlná a pevná. Skelet fitness korčúľ je mäkký a zaisťuje pohodlie a dobrú priedušnosť v priebehu korčuľovania. Naopak tvrdý plastový skelet je u street a aggressive korčúľ. Topánka musí dokonale sadnúť na nohu. Topánka nesmie tlačiť a ani nesmie byť príliš voľná. Ženy majú väčšinou širšie lýtka ako muži, preto sa pre nich vyrábajú špeciálne dámske in-line modely s rozšírenou topánkou v oblasti lýtka. 

 

Topánky sa dajú rozdeliť do dvoch základných typov podľa konštrukčného prevedenia korčule:

  • topánka, ktorá je pevnou a nedeliteľnou súčasťou korčule - nie je možné ju z topánky vybrať
  • korčuľa, ktorej vnútornú topánku je možné bez problémov vybrať
 
K utiahnutiu skeletu slúžia dva základné typy: 
  • klasické šnurovanie s prackami 

  • utiahnutie na lanko (Boa), toto uťahovanie ponúka napr. značka K2

Kolieska

Pri in-line kolieskach sú hlavnými parametrami ich tvrdosť a veľkosť.   

 

Veľkosť  koliesok sa všeobecne uvádza v  ,,mm“.  Najviac používané rozmedzie je 44 mm -110 mm. 

 
  • väčšie kolieska sú vhodné pre rýchlejšiu jazdu, jednoduchšie sa s nimi prekonávajú nerovnosti, ale sú horšie ovládateľné (vhodné sú na športovo rekreačný, alebo tréningový štýl jazdy).
  • menšie kolieska sú pomalšie, viac stabilné a lepšie ovládateľné (vhodné pre začiatočníkov a rekreačných korčuliarov).
 
Tvrdosť sa uvádza v jednotkách ,,A“ . Platí, že čím vyššia hodnota je uvedená, tým je koliesko tvrdšie. 

 

Ložiská

In-line ložiská korčule sa väčšinou označujú hodnotou ABEC, ILQ, SG. Toto označenie sa niekedy chybne interpretuje ako označenie kvality ložiska. V skutočnosti však len infomuje o presnosti výroby jednotlivých dielov ložiska, a presnosti jeho behu. 

ABEC 1 označuje najmenšiu presnosť výroby a ABEC 9 najvyššiu presnosť. Toto označenie však bohužiaľ nič nevypovedá o skutočnej kvalite ložiska. Nič nám nehovorí o kvalite použitých materiálov, o kvalite použitého maziva, ani o vôli ložiska. 

 

 

Brzda

Na rekreačnú jazdu odporúčame, aby boli korčule vybavené brzdou, a aby sa ju korčuliar naučil dobre a efektívne používať. Väčšina fitness modelov brzdu má. Pretože je brzdenie najefektívnejšia a najlacnejšia metóda ako zastaviť, neodporúčame demontáž brzdy.

Po čase sa brzda opotrebuje, a je potrebné ju vymeniť za novú. Rýchlosť opotrebenia je závislá na jej tvrdosti a frekvencii požívania. Pri brzdení počas jazdy z prudšieho 2 km kopca môžete brzdu obrúsiť až o tretinu.