Rám
Každá korčuľa má rám, na ktorý sú pripevnené kolieska. Rám je pripevnený k topánke väčšinou dvomi, niekedy tromi skrutkami, alebo je prinitovaný. Skrutky, ktoré pripevňujú rám k topánke je nutné pravidelne kontrolovať, či nepovoľujú. Najčastejším materiálom na výrobu rámu je hliník, lacnejšie korčule majú rám z kompozitných plastov, najdrahšie pretekárske rámy sú zo zliatiny horčíka alebo z karbónu.
Plastové rámy - sú ľahšie a dobre tlmia otrasy prenášaných z nerovností povrchu na nohy. Napriek tomu, že tieto rámy sa používajú pri lacnejších modeloch, tak vykazujú dostatočnú pevnosť. Ťažší korčuliar tieto rámy môže svojou hmotnosťou deformovať.
Hliníkové rámy - sú odolnejšie a dobre prenášajú energiu. Oproti plastovým rámom však majú horšie tlmiace vlastnosti.
Karbónové rámy - sú veľmi ľahké, a preto sa používajú na pretekárskych modeloch. Nevýhodou je vysoká cena.
Mnoho výrobcov umiestňuje na rám informáciu o maximálnej veľkosti koliesok, ktoré sa dajú v ráme použiť.
Skelet
Materiál a konštrukcia topánky sú podriadené účelu a typu korčuľovania. Topánka by mala byť pohodlná a pevná. Skelet fitness korčúľ je mäkký a zaisťuje pohodlie a dobrú priedušnosť v priebehu korčuľovania. Naopak tvrdý plastový skelet je u street a aggressive korčúľ. Topánka musí dokonale sadnúť na nohu. Topánka nesmie tlačiť a ani nesmie byť príliš voľná. Ženy majú väčšinou širšie lýtka ako muži, preto sa pre nich vyrábajú špeciálne dámske in-line modely s rozšírenou topánkou v oblasti lýtka.
Topánky sa dajú rozdeliť do dvoch základných typov podľa konštrukčného prevedenia korčule:
- topánka, ktorá je pevnou a nedeliteľnou súčasťou korčule - nie je možné ju z topánky vybrať
- korčuľa, ktorej vnútornú topánku je možné bez problémov vybrať
-
klasické šnurovanie s prackami
-
utiahnutie na lanko (Boa), toto uťahovanie ponúkajú napr. značky K2, Powerslide
Kolieska
Pri in-line kolieskach sú hlavnými parametrami ich tvrdosť a veľkosť.
Veľkosť koliesok sa všeobecne uvádza v ,,mm“. Najviac používané rozmedzie je 44 mm -110 mm.
- väčšie kolieska sú vhodné pre rýchlejšiu jazdu, jednoduchšie sa s nimi prekonávajú nerovnosti, ale sú horšie ovládateľné (vhodné sú na športovo rekreačný, alebo tréningový štýl jazdy).
- menšie kolieska sú pomalšie, viac stabilné a lepšie ovládateľné (vhodné pre začiatočníkov a rekreačných korčuliarov).
Ložiská
In-line ložiská sa väčšinou označujú hodnotou ABEC, ILQ, SG. Toto označenie sa niekedy chybne interpretuje ako označenie kvality ložiska. V skutočnosti však len infomuje o presnosti výroby jednotlivých dielov ložiska, a presnosti jeho behu.
ABEC 1 označuje najmenšiu presnosť výroby a ABEC 9 najvyššiu presnosť. Toto označenie však bohužiaľ nič nevypovedá o skutočnej kvalite ložiska. Nič nám nehovorí o kvalite použitých materiálov, o kvalite použitého maziva, ani o vôli ložiska.
Brzda
Na rekreačnú jazdu odporúčame, aby boli korčule vybavené brzdou, a aby sa ju korčuliar naučil dobre a efektívne používať. Väčšina fitness modelov brzdu má. Pretože je brzdenie najefektívnejšia a najlacnejšia metóda ako zastaviť, neodporúčame demontáž brzdy.
Po čase sa brzda opotrebuje, a je potrebné ju vymeniť za novú. Rýchlosť opotrebenia je závislá na jej tvrdosti a frekvencii požívania. Pri brzdení počas jazdy z prudšieho 2 km kopca môžete brzdu obrúsiť až o tretinu.