Poradňa

Ako vybrať správnu podporu  

Športové podprsenky môžeme rozdeliť do niekoľkých kategórií podľa miery podpory, keďže je zrejmé, že iný typ podprsenky využijete na pilates a jogu a iný na cyklistiku, beh a aerobik. Je dôležité zvoliť správnu podporu pre danú záťaž. Na beh budete potrebovať najväčšiu podporu a naopak na jogu a pilates vám postačí ľahká podpora. V našej ponuke nájdete rozdelenie podpory podprseniek do troch kategórií - nízka podpora, stredná podpora a vysoká podpora. 

Druhy podpory na jednotlivé športy

Pre lepší prehľad môže poslúžiť aj tabuľka s jednotlivými športami a zároveň veľkosťami podprseniek, pomocou tabuľky môžete lepšie určiť potrebnú podporu.

 

  • LP - ľahká podpora 
  • SP - stredná podpora
  • VP - vysoká podpora
Sport XS S M L XL
Joga LP LP LP  VP VP
Pilates LP LP SP VP VP
Veslovanie LP LP SP VP VP
Cyklistika LP LP SP VP VP
Lyžovanie SP SP SP VP VP
Kruhový tréning SP SP VP VP VP
Tenis SP SP VP VP VP
Tanec SP SP VP VP VP
Tímové športy SP VP VP VP VP
Jazda na koni SP VP VP VP VP
Beh VP VP VP VP VP

 

Údaje v tabuľke sú len orientačné


A - Nízka podpora

Ľahká podpora je vhodná na fitnes aktivity typu joga, pilates. Športy skôr pomalého tempa. Podprsenky sú prevažne z tenšieho a menej pevného materiálu, bez vystužených kostíc a s tenkými ramienkami.

 

B - Stredná podpora

Stredná podpora je vhodná na fitbox, bosu, flowing, TRX a iné aktivity, ktoré sú vedené najmä v strednej záťaži. Na rozdiel od podprseniek s ľahkou podporou, je táto kategória podprseniek viac vystužená a materiál je silnejší.

 

CVysoká podpora

Podprsenky s vysokou podporou sú vhodné na beh, jumping, insanity, aerobic a iné športy, ktoré sú vedené vo vysokom tempe, kde je kladený dôraz najmä na skoky a intenzívnu tepovú záťaž. Táto spodná bielizeň býva vystužená mäkkými kosticami a ramienka sú široké.