Inline kolieska 


Pri in-line kolieskach sú dôležité dva základné parametre: veľkosť a tvrdosť. 
Kolieska sú v dnešnej dobe vyrábané z polyuretánu - do formy sa naleje plast, ktorý stuhne do požadovaného tvaru.


Veľkosť je uvedená ako priemer kolieska v milimetroch a pohybuje sa v rozmedzí od 44 do 110 mm. Čím sú kolieska väčšie, tým sú rýchlejšie, ľahšie prekonávajú nerovnosti, ale sú horšie ovládateľné (odporučené pre športovo rekreačný alebo tréningový štýl jazdy). Menšie kolieska sú pomalšie, viac stabilné a lepšie ovládateľné. Mnoho výrobcov umiestňuje na rám informáciu o maximálne veľkosti koliesok, ktoré sa dajú v ráme použiť. 


Tvrdosť  sa udáva v jednotkách A, a pohybuje sa od 74A (najmäkšie) až po 100A (najtvrdšie). Tvrdšie kolieska sú rýchlejšie, ale menej a horšie tlmia otrasy.

Pre svižnú fitness jazdu na kvalitnom povrchu sa používajú relatívne veľké a tvrdé kolieska (veľkosti od 80A do 85A), väčšina výrobcov ponúka ako štandard pre fitness jazdu kolieska veľké 90 mm . Pre pohodovú jazdu s miernym zmenšením otrasov môžete zvoliť kolieska mäkšie (tvrdosť 75A - 78A). Pre agresívne korčuľovanie cez prekážky sa odporúčajú kolieska veľkosti od 44 do 50 mm a tvrdosťou 96 až 100A. Pre jazdy na u-rampe sú najvhodnejšie kolieska veľkosti od 55 do 62 mm a tvrdosťou 88 až 95A. 


Tvrdosť ktorá se udáva v jednotkách A, sa pohybuje od 74A (najmäkšie) až po 100A (najtvrdšie). Všeobecne platí, že čím vyššia hodnota je uvedená, tak tým je koliesko tvrdšie. Túto hodnotu nájdete na kolieskach.


  • Tvrdšie kolieska sú rýchlejšie, menej sa zjazdia a horšie tlmia otrasy oproti menším kolieskam. 
  • Tvrdšie kolieska (82A a viac) – mierne pokročilí korčuliari - profesionáli. 


  • Mäkké kolieska sú pomalšie, ale pohodlnejšie. Musíte u nich počítať s rýchlejším opotrebovávaním, obzvlášť na menej kvalitnom povrchu.
  • Mäkšie kolieska (78A – 82A) začínajúci – mierne pokročilí korčuliari.


Pre dlhšiu životnosť in-line koliesok odporúčame kolieska pravidelne otáčať a meniť ich poradie, tak aby sa kolieska opotrebovávali zo všetkých strán rovnomerne.

Rotácia

  • koliesko 1 na pozíciu 3
  • koliesko 2 na pozíciu 4